Typ <itemType> |
Utställning |
Datering <presTimeLabel> |
2019-02-01 |
Plats <presPlaceLabel> |
Medelhavsmuseet, Stockholm |
Description <itemDescription> |
-
Watercolours of Etruscan tomb paintings from the turn of the century 1900 The Art of copying is an exhibition of 25 watercolours executed between 1897-1910 in a project led by Italian painter Alessandro Morani. The watercolours depict paintings in Etruscan tombs from the 7th to 3rd centuries BCE. The paintings in the exhibition is a selection from a larger collection of watercolours and tracings a...
Visa hela
Watercolours of Etruscan tomb paintings from the turn of the century 1900 The Art of copying is an exhibition of 25 watercolours executed between 1897-1910 in a project led by Italian painter Alessandro Morani. The watercolours depict paintings in Etruscan tombs from the 7th to 3rd centuries BCE. The paintings in the exhibition is a selection from a larger collection of watercolours and tracings acquired by the Swedish Institute of Classical Studies in Rome in 1945. The exhibition The Art of Copying is a collaboration with The Swedish Institute of Classical Studies in Rome and Italian Cultural Institute Stockholm.
Stäng
|
Type of exhibition <itemDescription> |
|
Description, Swedish <itemDescription> |
-
Etruskiska gravmålningar i akvarell från sekelskiftet 1900 Konsten att kopiera är en utställning av 25 akvareller utförda mellan 1897 och 1910 under ledning av den italienska konstnären Alessandro Mor...
Visa hela
Etruskiska gravmålningar i akvarell från sekelskiftet 1900 Konsten att kopiera är en utställning av 25 akvareller utförda mellan 1897 och 1910 under ledning av den italienska konstnären Alessandro Morani. Akvarellerna avbildar målningar i etruskiska gravar från 600-talet till 200-talet före vår tideräkning. Målningarna i utställningen är ett urval ur en större samling akvareller och teckningar som Svenska Institutet i Rom förvärvade 1945. Utställningen Konsten att kopiera sker i samarbete med Svenska Institutet i Rom och Italienska Kulturinstitutet C.M. Lerici.
Stäng
|
Published text <itemDescription> |
-
The wealthiest Etruscan tombs were sometimes decorated with paintings. These could depict scenes of daily life or the passage to the after-life. Their function was to aid the passage to the after worl...
Visa hela
The wealthiest Etruscan tombs were sometimes decorated with paintings. These could depict scenes of daily life or the passage to the after-life. Their function was to aid the passage to the after world. The images offer a unique insight into the remarkable culture of the Etruscans, and their views on life and death. Many tombs were excavated during the 19th century. Some paintings were already then in poor condition. Artists executed extensive copying around the turn of the century 1900. This documentation, performed with high technical and artistic quality, is a unique material showing the tombs in their actual state. The watercolours were made as preparatory materials for full scale copies of the paintings for the Ny Carlsberg Glyptotek museum in Copenhagen. These copies are still important, since many original paintings today are partly or completely lost. Since 2004, the Etruscan necropolises of Tarquinia and Cerveteri are included on UNESCO:s World Heritage List.
Stäng
|
Published text <itemDescription> |
-
De rikaste gravarna i den etruskiska kulturen målades ibland med scener av dagligt liv eller övergången till livet efter döden. Syftet med dessa bilder var att underlätta de avlidnas tillvaro i underj...
Visa hela
De rikaste gravarna i den etruskiska kulturen målades ibland med scener av dagligt liv eller övergången till livet efter döden. Syftet med dessa bilder var att underlätta de avlidnas tillvaro i underjorden. Akvarellerna ger oss en unik inblick i etruskernas särpräglade kultur och syn på liv och död. Många gravar grävdes ut under 1800-talet, och redan då var vissa målningar i skadat skick. Kring sekelskiftet 1900 utfördes omfattande kopieringsarbeten för att bevara motiven. Dokumentationen, utförd med hög teknisk och konstnärlig kvalitet, är ett unikt material som på ett exakt sätt visar gravarna i deras dåvarande skick. Akvarellerna utfördes som arbetsmaterial för de fullskaliga kopior som finns i Ny Carlsberg Glyptotek i Köpenhamn. Dessa kopior är fortfarande viktiga, eftersom många originalmålningar idag är delvis eller helt förstörda. Sedan 2004 står de etruskiska gravområdena i Tarquinia och Cerveteri på UNESCO:s lista över världsarv. (www.Varldskulturmuseerna.se, läst 2019-01-25)
Stäng
|
Händelse <context> |
-
Avslutades - 2019-06-02 .
-
Tillverkad av Svenska institutet, Rom.
-
Tillverkades 2019-02-01 - i Medelhavsmuseet, Stockholm.
|
Nyckelord <itemKeyWord> |
|
Name of Exhibition, Swedish<itemName> |
- Konsten att kopiera
|
Title<itemName> |
- The Art of Copying
|
Ämne <subject> |
|
Diary number <itemNumber> |
|
Rättigheter för metadata <itemLicense> |
|
Källa <presOrganization> |
Statens museer för världskultur - Medelhavsmuseet |
Källa <url>
|
|