Motiv <itemDescription> |
-
Lokomotiv, tillverkat vid Motala Mekaniska Verkstad, 1898. Tanklokomotiv för Norrköping - Vikbolandets Jernväg. Spårvidd: 89 mm. Hjulbas, fast: 270 mm. Hjulbas, total: 4350 mm. Drifthjulsdiameter: 1000 mm. Cylinderdiameter: 310 mm. Slaglängd: 400 mm. Eldyta: 40 qvm. Rostyta: 0,58 qvm. Ångtryck per gv, cm: 10,5 kg. Vattenförråd: 1800 kg. Kolförråd: 450 kg. Drifthjulstryck: 17100 kg. Vikt i tjänst: ...
Visa hela
Lokomotiv, tillverkat vid Motala Mekaniska Verkstad, 1898. Tanklokomotiv för Norrköping - Vikbolandets Jernväg. Spårvidd: 89 mm. Hjulbas, fast: 270 mm. Hjulbas, total: 4350 mm. Drifthjulsdiameter: 1000 mm. Cylinderdiameter: 310 mm. Slaglängd: 400 mm. Eldyta: 40 qvm. Rostyta: 0,58 qvm. Ångtryck per gv, cm: 10,5 kg. Vattenförråd: 1800 kg. Kolförråd: 450 kg. Drifthjulstryck: 17100 kg. Vikt i tjänst: 20700 kg.
Stäng
|
Motiv<itemName> |
- Lokomotiv, tillverkat vid Motala Mekaniska Verkstad, 1898.
Tanklokomotiv för Norrköping - Vikbolandets Jernväg.
Spårvidd: 89 mm.
Hjulbas, fast: 270 mm.
Hjulbas, total: 4350 mm.
Drifthjulsdiameter: 1000 mm.
Cylinderdiameter: 310 mm.
Slaglängd: 400 mm.
Eldyta: 40 qvm.
Rostyta: 0,58 qvm.
Ångtryck per gv, cm: 10,5 kg.
Vattenförråd: 1800 kg.
Kolförråd: 450 kg.
Drifthjulstryck: 17100 kg.
Vikt i tjänst: 20700 kg.
|